Tijdens een drukbezochte avond werden drie winnaars aangewezen van het Pitching-In Event in de Centrale Markthal. Amsterdam heeft veel creatieve ondernemers en speciaal voor hen organiseerde BOEi een wedstrijd met als prijs drie pakhuizen in de markthal voor minimaal een jaar. Ook krijgen de winnaars financiële en praktische ondersteuning bij de realisatie van hun plannen.
De deelnemers werd gevraagd een video van maximaal 2 minuten in te sturen, waarin ze uitlegden waarom zij een waardevolle aanvulling kunnen zijn voor de Centrale Markthal. Focusgebieden voor de pitch waren Creatief, Culinair en Circulair. Uit de bijna 100 inzendingen werden op 31 maart de winnaars bekend gemaakt.
In de categorie Circulair ging de winst naar Jip Gravenberch. Hij gaat met een team werken aan wijde verspreiding van Algen in Amsterdams voedsel. Lelani Lewis, die de Caribische keuken als verbinde factor tussen culturen wil inzetten met onder andere een kookstudio won in de categorie Culinair. En de categorie Creatief werd gewonnen door The Dutch Graffiti Library, die met expo’s en workshops de rijke geschiedenis van de Nederlandse graffiti kunst wil laten zien.
De marktvloer wordt straks gezamenlijk geprogrammeerd; overdag kan er een voetbaltoernooi plaatsvinden, ’s avonds is er bijvoorbeeld een filmvertoning. Het wordt een ontmoetingsplek voor de gebruikers, buurtbewoners, de stad en de (internationale) creatieve gemeenschap.
Bekijk hier een impressie van de avond.